5 oktober 2006

Misstag

Var till frisören idag. Jag hörde fel på tvätta och färga. Lite pinsamt!
Så här var det:

- När färgade du håret sist? frågade frisören mig. (trodde jag hon frågade)
- För en månad sen, svarade jag henne.
Hon såg lite fundersam ut, så jag förstod att jag måste ha hört fel.
(Man lär sig som hörselskadad att veta när man har hört fel, det ser man på den andres ansiktsuttryck.)
Så jag bad henne upprepa sin fråga till mig och tala lite tydligare den här gången.
- Jag frågade när tvättade du håret sist? sade hon då.

Tvätta och färga låter nästan likadant, så det blev lite tokigt svar av mig! Nu kanske hon tror att jag aldrig tvättar håret, fast jag tvättade det senast igår kväll! Hon satte mig direkt i "tvättstolen" och började tvätta mitt hår innan klippningen. Hi hi!


Inga kommentarer: