20 maj 2006

En talande tårta

I fjol fick jag ett mms från min vän som bor i Stockholm, han grattade mig på min födelsedag i fjol. Han skickade en 3GreetingHeads (från tre:s hemsida) till mig, en bild på en glad tårta som hoppade omkring. Ja, det var ju en rolig bild.

Senare under sommaren var det min systers tur att fylla år, så jag vidareskickade tårtbilden till henne som mms i mobilen. Samma glada hoppande tårta och jag skrev Grattis på födelsedagen till henne.

Fick sms tillbaka från henne "Grattis på 39-årsdagen? Jag är ju bara 36 år!" skrev hon. Va? Varifrån har hon fått det där? Så har jag inte skrivit!

Då förklarade hon det var den där tårtan som sade så i mms:et. Oj, jag visste inte att tårtan pratade också! Min vän hade skrivit så till mig, och sen sa tårtan det. Eftersom jag är hörselskadad så hörde jag inte det.

Min syster förstod att jag inte hade hört tårtan prata och därför inte visste vad den sa. Hon var glad ändå. Jaja, så kan det gå!

2 kommentarer:

isabell66 sa...

Ja, ibland kul med såna små överraskningar!

Anonym sa...

Ja, den tårtan var rolig. Jag visade den för alla som jag känner.
Trodde bara att storasyster fått en tillfällig förvirring när hon trodde att jag blev 39 år.
Undrar egentligen hur gammal hon blev när hon fyllde år sist. Hon är ju några år äldre än mig..hmm...