7 juli 2006

dåligt uppförande?

Häromdagen hälsade jag på en döv vän. Han bjöd mig på kaffe med kakor, och sade att han har bakat kakorna. Så då tog jag en kaka och åt en bit av den. Men kakan var verkligen inte i min smak. Torr och smaklös. Ångrade att jag hade tagit just den kakan, varför valde jag inte någon annan lite godare bulle som låg där på serveringsfatet?

Men jag höll masken. Tuggade och tuggade på kakan, men det gick långsamt. Efter ett långt tag lyckades jag svälja den. Resten av kakan kunde jag verkligen inte fortsätta äta på. Så hur gör jag nu? Hum... Ville inte såra honom...

När vännen gick mot kaffebryggaren för att brygga mer kaffe och stod vänd från mig, passade jag på. Jag tog snabbt min servett, lade kakan i den och vek ihop servetten så att det inte syntes att det låg en kaka inuti. Han upptäckte inget när han kom tillbaka till köksbordet och hällde i mer kaffe åt mig och pratade på som vanligt.

Skämmes på mig! ;-)

Inga kommentarer: