5 februari 2007

Rörmokare och keps

Köpte en keps "Puff Cap" idag på Bik Bok. Den kostade 129 kr, men det var rea 70 % på den, så jag betalade bara 38,50 för den. Billigt!


När jag kom hem, stod en lastbil från Hellmans rör (rörmokare) utanför huset. Jaha, problem med avloppet igen? Jag trodde de hade fixat avloppet redan i förra veckan? Tydligen har de inte gjort det än.
Nästan precis när jag kommit innanför dörren, ringde någon på dörren. Det var rörmokaren. Han sade att jag inte får spola på toaletten, de håller på att laga avloppet i källaren nu. Hur länge ska de hålla på? Han kunde inte svara på det. Hela kvällen kanske? Ok, då vet jag det.

Eftersom jag inte fick spola i toaletten, så fick jag slänga papperet i lilla sopkorgen (den med lock på så att man kan stänga den). Kändes som att ha en torrtoa. Hoppas de har lagat avloppet imorgon, så man får spola som vanligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

snygg keps! Undras om den finns i alla BIK BOK affärer. I en stor storlek. Ska kolla när jag kommer förbi en sån affär.

isabell66 sa...

Det finns säkert i alla BIK BOK affärer. Den jag köpte var "one size" och passade mig precis. Så då vet du ungefär hur storleken är! Lycka till!