17 juni 2006

Den 90-åriga damens dag

Idag har jag firat en 90-årig släkting som fyllde år. Men egentligen fyller hon år imorgon, jag hade tagit fel på dag. Så jag hälsade på henne idag, gav henne blommor, men såg ingen annan gäst där än jag. Fick veta att hon har födelsedagskalas imorgon. Ojdå! Det var misstag nr 1.

Misstag nr 2: På grattiskortet hade jag skrivit "Grattis på 80-årsdagen". Fick i sista stund veta att hon faktiskt fyller 90 år. Sprang in på Konsum, köpte ett nytt kort och skrev "Grattis på 90-årsdagen" på det nya kortet. Det var tur att jag fick veta det innan jag ringde på den 90-åriga damens dörr.

Hon blev iallafall glad för blommorna och bjöd mig på kaffe och kaka.

Nästa gång tror jag att jag ska skriva "Grattis på födelsedagen" istället så att jag slipper såna misstag på åldrar!

1 kommentar:

Anonym sa...

ojoj, verkar som att du är en riktig rookie på sånt här.

självklart skriver man alltid "grattis på födelsedagen". man får vara glad om man inte kommer med en leksak för femåringar till den nyblivna 11-åringen, och så vidare.

=)