27 augusti 2006

Surströmming


Så, nu är surströmmingsfesten avklarad! Festen var igår, men jag är inte så förtjust i surströmming, gick dit mest för det sociala umgänget med folk. För att undvika den jobbiga frågan "Varför äter du inte surströmming?", har jag ett litet trick.

Tricket är att ta mycket potatis, tomat och lök, det "dödar" smaken av surströmming. Potatis är ju gott, tomat också, så det kompenserar för surströmmingsmaken. Sen lägger man allt på tunnbrödet som också minskar smaken av surströmming. Sen blir det riktigt gott att äta.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Isabella
Nu har jag läst mer i din blogg.
Blir NYFIKEN när jag ser texten bilder från Tornedalen..och när jag klickar på texten så kommer jag till min egen blogg
Jag blir glad när jag ser och förstår att du hälsar på i min blogg Tack
Kram

isabell66 sa...

Ja, jag tycker du har så fina bilder i din blogg! De passar så bra ihop med dina dikter! Kram