30 augusti 2006

Vikten

När jag var i Laos i februari i år, så gick jag ner mycket i vikt, och ändå var jag där i bara 1 1/2 vecka (10 dagar). Det berodde på att det var så varmt där + att jag åt enbart grönsaker och ris varje dag (typisk laotisk mat), stora portioner, men ändå. Jag rasade nästan ner i vikt.

Innan jag åkte till Laos, stramade min kjol åt så som jag var van vid sen förut. Sen när jag kom hem igen efter resan, var samma kjol lös och det kändes som om den höll på att ramla ner.
Så då fick jag självförtroende nog att köpa ett par byxor och tröjor i mindre storlek än vad jag brukar ha, och de passade bra! Under hela våren har jag kunnat haft de kläderna och de har passat bra hela tiden.

Nu på hösten har jag märkt att jag har gått upp i vikt igen, till den vikt jag hade innan Laos-resan, och min kjol stramar åt igen som förut. Måste jag åka utomlands till ett kokhett land för att gå ner till min favoritvikt igen?

Det var så fin vikt jag hade i våras, hur ska jag göra nu för att komma tillbaka dit? Motionera på gym? Börja laga asiatisk mat istället för vanlig svensk mat? Finns det fina och lättlagade recept på asiatisk mat? Ang. motion, så går jag till jobbet, och skippar hissen, det bör väl räcka? Vardagsmotion så att säga...

Inga kommentarer: