30 november 2006

I väntans tider

Jag har ansökt om en bildtelefon till mitt jobb. En Allan EC. Vad är en bildtelefon, undrar ni?

En bildtelefon är en telefon där jag kan se den jag pratar med. Bildtelefonen består av en datorskärm och en webbkamera. Den fungerar precis som när man chattar med en webbkamera i msn.

Men msn är långsammare och funkar inte så bra när man ska teckna. Bildtelefonen har bättre kvalitet med klar och tydlig bild, och det behövs när man ska teckna på teckenspråk i bildtelefonen.

Jag kan inte höra i telefon, så det är omöjligt för mig att använda vanlig telefon. Därför är bildtelefon så bra, då kan jag ringa ut precis som mina arbetskamrater.

Det finns olika typer av bildtelefonen, och den jag ansökte om heter Allan EC och är ett hjälpmedel för döva och hörselskadade. Jag hoppas jag får det hjälpmedlet beviljat åt mig. Jag håller tummarna och väntar på svar!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi alla här håller tummarna för att du ska få din Allan EC.

isabell66 sa...

Tack! Vi får se hur det går! Jag återkommer när jag fått svar.