13 november 2006

Jobbflytt

Det är flytt på gång på jobbet. Huset där mitt jobb är ska rivas, så vi måste flytta någon annanstans. Det är inte bestämt var ännu. Och det är bara 6 månader kvar tills huset ska rivas. Eventuellt ska vi flytta till ett ställe strax utanför centrum, men det är inte bestämt ännu.

Om vi flyttar dit, så kommer vi att inhysas i ett kontorslandskap. Idag har vi egna rum, men det är helt ok för mig att jobba i ett kontorslandskap på det nya stället. Men jag hade några önskemål som jag framförde till chefen. Jag ville sitta med ryggen mot väggen så att folk inte går bakom mig.

Som hörselskadad hör jag inte om någon kommer gåendes bakom mig, och det blir väldigt stressande för mig. Jag vill kunna se folk framför mig, se vad som händer och helst även kunna se dörren ut/in. Chefen var förstående och han föreslog en liten hörna där jag kunde sitta som han visade mig på planritningen. Det såg bra ut. Jag tror jag blir nöjd med den placeringen.

Chefen valde en annan fin hörna åt sig själv såg jag på planritningen. De andra kommer att sitta närmare utgången och kopieringsrummet. Jag förstår att det kommer att bli mycket spring just där, eftersom det är så nära utgången och kopieringen. Men arbetskamraterna verkade acceptera det. De sa iallafall inget på mötet om flytten.

Jag vet ännu inte när vi ska flytta. Vi har inte fått information om det. En sak är säker, vi bör flytta på oss innan vi ser rivningsfordonen stå där utanför huset!

Inga kommentarer: