5 december 2006

Julkalendern på tv - bubblare på väg upp

Bubblare: Julkalendern på tv

Den där julkalendern med LasseMajas detektivbyrå ser ju rolig ut. Jag har börjat titta på den och har fortsatt titta på den. Jag kanske är barnslig i sinnet? Men det är kul och lagom spännande att se på den.

Lite 50-60-talsstuk i kläderna, frisyrer, människorna och samhället i övrigt, tycker jag. Precis som barnböckerna som jag läste när jag var liten, speciellt Astrid Lindgrens julböcker. Kanske därför jag gillar den här serien? Lite nostalgi-känsla?

Får man titta på barnprogram fast man är vuxen? Hi hi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns böcker om de olika mysterierna också. Finns på alla bokhandlar. Ska köpa till barnen,då brukar jag också få läsa.

Anonym sa...

Aha, finns det böcker också om dem! Då ska jag kolla lite i bokaffären!