8 december 2006

Tjej? Kille?

Jag var till dövföreningen nyss, döva och andra teckenspråksintresserade brukar träffas där för lite mingel med kaffe och prat. En man som inte varit där på ett halvår, såg mig och frågade mig vem jag är, är du en ny pojke som hälsar på här?

Vaa, vi har ju pratat med varandra så många gånger förut och nu kände han plötsligt inte igen mig?

Ja, han tog fel pga mitt nyklippta hår, jag har klippt det kort, så han trodde jag var en pojke på besök där!

Jag rör mig typiskt kvinnligt, har tjejiga kläder med rysch och plysch och puffärmar och jag tecknar på ett tjejigt sätt, och så bär jag handväska. Det är väl ok om han glömt mig, men nog borde han kunna se vad jag är, trots mitt korta hår - tjej, inte kille!

Hmpffff!

Senare kom han fram till mig och sa att jag var söt.

Ok, tack, men det hjälper inte. För sent!

Förut, när jag hade långt hår, försökte han stöta på mig, men förgäves. Idag är jag glad att det inte blev något! Hi hi!

1 kommentar:

Anonym sa...

HMM. Mycket oförskämt!!