19 januari 2007

Försvunna böcker

Igår lånade jag 3 st böcker på biblioteket i nya Kulturens Hus. När jag gick till kassan för att få ett nytt lånekort för att kunna låna böckerna, så vägrade datorn totalt att låta mig låna böcker. Bibliotekarien fick hålla på ett tag med att övertala datorn till att registrera mig. Hon visade mig varför, hon vände på skärmen så att jag också fick se: jag hade några obetalda lånekrav på försenade böcker. Ojdå!

De där böckerna hade jag lånat för 6 år sen och sen totalt glömt bort! Pinsamt... Men bibliotekarien lyckades stryka mina försenade lån, och datorn gav med sig. Snällt av bibliotekarien, och jag slapp böterna.

De där försenade böckerna... jag vet inte var de är nu... kanske uppe på vinden? De försvann när jag flyttade till ny lägenhet för ett år sen. Många av mina saker försvann i samband med flytten, och jag har inte hittat igen dom... hmmm.... en vän hjälpte mig packa, så jag har inte riktigt koll på var allt packades ner då...



Tillbaka till de lånade böckerna... jag lånade böcker på teckenspråk. Böckerna innehöll cd-skivor på teckenspråk. Teckenhatten är en grundkurs i teckenspråk där barn kan lära sig teckenspråk. Den andra boken är en vanlig sagobok med en cd-skiva bifogat i boken. I cd:n tecknas sagan på teckenspråk.
Tänk att jag hittade såna nu på biblioteket, förut fanns det inga där, nu finns det.

Inga kommentarer: